A mozgásnak számos jótékony élettani hatása van, amelyek már rendszeresen végzett, közepes intenzitású mozgás hatására is bekövetkeznek, ezért a rendszeres testedzést soha nem késő elkezdeni. Minden életkorban, még a legcsekélyebb mértékű fizikai aktivitásnak is egészségfejlesztő, egészségmegőrző hatása van! A fizikai aktivitás egészségfejlesztő, egészségmegőrző élettani hatékonysága nagymértékben növelhető, ha az egészség/terhelhetőség szempontjából leglényegesebb kondicionális képességek (aerob fittség és a mindennapi tevékenység során leggyakrabban használt izomsorok/izomcsoportok fittség) fokozatos fejlesztését tudatosan végezzük. Az élettanilag hatásos tudatosan végzett egészségfejlesztő, egészségmegőrző fizikai aktivitás „mozgásgyógyszernek” tekinthető.

A rendszeresen szedett „mozgásgyógyszer”, a testmozgás bizonyított kedvező élettani hatásai a prevenció, a rehabilitáció területén közismertek:

  • javítja a szervezet általános állapotát,
  • fokozza a keringés- légzőszervrendszer teljesítőképességét,
  • csökkenti a vérnyomást és a szívizom oxigénigényét ennek nagy jelentősége van a szív érrendszeri betegségek megelőzésében, a szívinfarktuson átesett betegek túlélésének javításában,
  • csökkenti a vérzsírok (koleszterin, triglicerid) szintjét,
  • az izommunka csökkenti a vércukorszintet, ezért kifejezetten előnyös cukorbetegségben,
  • javítja a csontok, izmok és ízületek állapotát,
  • csökkenti a stresszt, ezáltal jó étvágyat és jó alvást biztosít.

Cél az egészségkárosodással élők számára is könnyen követhető, nem megerőltető, mégis minden izmot, ízületet átmozgató frissítő és közben szórakoztató mozgásforma bevezetése.
Mozogni sose késő elkezdeni, a mozgás lehet örömteli is és jóleső.
Időpont: minden héten hétfőn és szerdán 18:15-től 19:15-ig
Helyszín: Székesfehérvár, Prohászka u. 14.
Havi bérlet (8 alkalom): 7000 Ft a helyszínen az óra adónak fizetendő.
Részvételi szándékát előre jelezze.
Óra adó: Akkerman Ferencné Rita sport edző