Szakmai program beszámoló
Alba Regia Állásbörze, 2023.09.29.
- szeptember 29-én Alapítványunk részt vett a Sóstói Stadion Rendezvényközpontban megrendezett Alba Regia Állásbörzén.
Kitelepülésünk több célt szolgált. Szerettünk volna hangsúlyt fektetni arra, hogy jobban láthatóvá tegyük szervezetünket, minél több emberrel megismertessük tevékenységünket, s ezáltal könnyebb elérhetőséget biztosítsunk célcsoportunknak Továbbá a rendezvényen történő megjelenés kitűnő lehetőséget teremtett arra, hogy ne pusztán a megváltozott munkaképességű munkavállalók számára legyünk ismertebbek, hanem munkáltatók, cégek, vállalatok minél szélesebb körében ismertté váljunk, és jövőbeni lehetséges együttműködő partnerekre tegyünk szert.
Megjelenésünk szervezése több szálon futott. A rendezvény szervezőjével ügyvezetőnk vette fel a kapcsolatot, és ő írta meg bemutatkozó szövegünket, mely bekerült az állásbörze brossúrájába is. Belső meetingen került sor a kitelepülésünkkel kapcsolatos feladatok felosztására, az arculati dress code meghatározására és a vinni kívánt szóróanyagok megtervezésére is. Tehát a háttérmunkában csapatunk teljes egésze részt vett, a rendezvényen pedig három munkatárs képviselte az Alapítványt.
Az állásbörze helyszíne könnyen elérhető volt gépkocsival és tömegközlekedéssel egyaránt, és a szervezők figyelmet fordítottak arra is, hogy az épület mozgáskorlátozottak részére is biztosítson egyenlő lehetőséget a rendezvényen történő részvételhez. Szervezetünk standjának elhelyezésekor a rendezők számára fontos szempont volt, hogy az a lehető legnagyobb mértékben akadálymentesített legyen: a liftből kiszállva minden oldalról könnyen megközelíthető volt pultunk, ezáltal is elérhetőséget biztosítva számunkra a könnyebb kapcsolatteremtésre. Az esemény rendezője a szervezési folyamat alatt is, és már a konkrét helyszínen is rendelkezésünkre állt, nyitott volt javaslatainkra, érdekelte elégedettségünk, meglátásaink, javaslataink.
A rendezvényen számos vállalat képviseltette magát. A civil szférából egyedüliként Alapítványunk volt jelen. A délelőtt mozgatta meg a legnagyobb számban a látogatókat, ebéd időben érezhetően jóval kevesebb érdeklődő volt, majd délután ismét fellendült a résztvevők száma. Sokan érdeklődtek tevékenységünk felől. Meglepően nagy számban sikerült megváltozott munkaképességű embereket közvetlenül így elérnünk, de jelentős a közvetetten – családtagok, barátok, ismerősök által – elértek száma is. A hozzánk látogatókkal regisztrációs űrlapot (MMK) és adatvédelmi tájékoztatót töltettünk ki, akitől volt rá lehetőség önéletrajzot, szakorvosi dokumentációt kértünk. A nem célcsoportunkhoz tartozókkal ismertettük a számukra is igénybe vehető szolgáltatásainkat, és szóróanyaggal láttuk el őket annak érdekében, hogy minél szélesebb körben ismertté váljon szervezetünk. Komplexebb kérdéskörök, bérezés, munkáltatókat érintő kedvezmények, kötelezettségek, jogszabályi háttér kapcsán lehetőséget biztosítottunk a felmerülő kérdéseket ügyvezetőnkkel átbeszélni. Az Alapítvány elnöke a vállalatok képviselőivel személyes kapcsolatteremtésre törekedett, mely tevékenységünk bemutatásán kívül azt a célt is szolgálta, hogy a későbbiekben segítsük őket egy mindenki számára egyenlő esélyeket teremtő munkahely kialakításában. A rendezvény szervezőjével további együttműködés is felmerült megváltozott munkaképességű munkavállalóknak szóló állásbörze megrendezésével kapcsolatban.
A börzén kitöltött űrlapokat összesítjük, feldolgozzuk. Az itt megismert ügyfelek bekerülnek a nyilvántartásunkba, majd ezt követően felvesszük velük a kapcsolatot.
Összességében elmondható, hogy kitelepülésünk célja megvalósult; a rendezvény kiváló lehetőséget teremtett arra, hogy mind a megváltozott munkaképességű munkavállalók, mind a munkáltatók számára ismertebbé váljon tevékenységünk.
Nagy Boglárka – rehabilitációs tanácsadó, mentor